lite jul med svärpäronen...

♥Igår så hämtade Peter, Malin och Jack Wilda så hon fick följa med till holiday och bada, sen när Nisse kom hem från jobbet så passade vi på att handla lite innan vi åkte hem till broder Peter för att hämta hem henne...då fick vi med oss Wildas kusin Jack hem som villa sova över hos oss å det fick han ju så klart, Wilda ser upp till Jack och älskar att leka med honom..dom har ju jätteskoj tillsammans, fast ibland blir det lite kiv men det är ju förståligt.

Så igår kväll var det full rulle här hemma hos oss å mycket barnskratt..finns ju inget härligare än det... ♥....efter mycket lek så somnade barnen väldigt snabbt..å jag och Tuvav råkade somna en stund i soffan med medans Nisse nattade båda två :-)

I morse vaknade jag av att Jack grät en liten skvätt när han vaknade..men Nisse , snäll som han , gick upp med honom å slog på en film.
Leken fortsatte på morgonen och barnen var lika glada...stängde in dom i Wildas rum å där hördes piano och sång :-)
Kring 12 så kom broder och Mallan å hämtade Jack och jag å barnen gick för att möta upp nisse på skoter för att sedan ta oss upp till hamrestugan där  vi skulle fira lite jul med svärföräldrarna och niklas eftersom vi åker hem till Hudikk över jul och nyår.

När vi stängde hamrestugan så var det dags för en 3 rätter middag som Nisse, min man ♥, hade gjort. Till förrätt så var det en liten jultallrik med sill, julskinka, köttbulle och rödbetssallad, till huvudrätt så serverades innanlår med potatis och en jättegod sås, å jag som inte ens tycker om sås, å självklart till det blev det en julmust :-) , I löööv julmust...till efterrätt hade Nisse gjort savaräng..det var supergott...och jag å Inger tog oss en varsin irisch coffee...

I morgon åker vi till hudiksvall..som jag har längtat, så när vi kom hem från hamre så blev det packning och en Wii turnering med Nisse och Niklas.


    Wilda på väg upp till Hamre

lite klappar är ju ett måste på julen

dublo..superroligt tycker Wilda


 huvudrätten
 
 efterrätten


Kommentarer
Postat av: Ida [ i d a b a r c k . b l o g g . s e ]

GODJUL <3 hoppas du får en jättebra julafton!

2009-12-24 @ 09:09:05
URL: http://idabarck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0