5 november..

Morgonen började med att jag håll på att få hjärtstillestånd, när jag vaknade och kom ut i köket  så satt Wilda på diskbänket under knivstället....å jag ba "whaaooaa...va gör du barn" , blev ju livrädd ju..fy skäms att skrämma mamma på detta vis..speciellt på morgonen...hon blev nog lika rädd för mig kan jag tänka mig..stackars barn.
Ja, ja...allt gick ju bra som tur va..hon har blivit så duktig på att smyga upp på morgonen, förr vaknade jag alltid före eller samtidigt som henne, men nu...aldrig...

Wilda och Tuva hade mysstund i soffan och kollade på "efter 10" medans snön föll från himlen utanför fönstret..så mysigt..ingen utgång blev det idag heller...just denna tid är såå tråkig för det är för hårt i sandlådan och för lite snö för att leka i den...tråkigt..å Wilda kompis Leia är på dagis så inga barn i lekparken..alla jobbar tror jag utom jag som är mammaledig..hmmm

Efter Nisse slutade jobbet kring fyra så hämtade han oss å vi åkte å storhandlade på ica, eller vi handlade för mycket pengar..om man hade varit hemma i hudik så hade det varit att storhandla om man hade gjort av med samma summa som vi gjorde..nu fick man ett par, ter kassar ...det kommer synas mycket på vårat matkonto när vi flyttar kan jag lova..det är så förbaskat dyrt här uppe...det är ju turistpriser även fast det är lågsäsong.. attans skit..

Till kvällsmiddag blev det kokt kyckling med ris och currysås..smaskens kan jag löva..sen tog jag in gymmet till Tuva som har stått ute ett par månader :-) eftersom det tydligen var jätte jobbigt för Nisse att ställa in det i förrådet..gissa om hon tyckte om det..japp..det gjorde hon..

ja, ja..det var allt för ikväll..imöra kommer Jack å Peter hit på middag...oxfile med potatiskaka..dä ni..


Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor/ svärmor

jag skulle också vilja vara med,då är jag ju farmor också,kramar

2009-11-05 @ 23:01:36
Postat av: Malin A

Potatiskaka? Va e de för något..?

KRAM!

2009-11-06 @ 14:23:07
Postat av: helena

malin- det är supergott, man pressar ihopp potatis med lite grejs i ugnen supegott...

2009-11-06 @ 16:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0