mina barn...

WILDA

Klockan var strax efter 22.30 och idol hadde precis slutat, Annelie och Sandra hade precis gått hem och Nisse och jag hoppade in i duschen då jag fick en konstig känsla och orden bara flög ur mig " i natt händer det" men vi tog det mer som ett skämt, jag menar, det var ju 2 veckor kvar tills Wilda skulle komma å är man förstföderska så brukar man ju få gå över tiden så vi brydde oss inte nåt mer om det...vi gick å lade oss.. kring 06.00 gick jag upp på min vanliga kisstur, å när jag satt där så fick jag plötsligt håll, ungefär som om jag hade kissat för fort, "aj" tänkte jag å gick å la mig igen...men sen kom den igen, det där onda..då började jag aana att nåt kankse var på gång, villa inte väcka Nisse så jag satt mig framför datorn och letade rätt på en hemsida så jag kunde klocka mina " värkar"  för skojs skull, jag skulle ju inte få barn än på nån vecka så. Men efter en ganska kort stund så blev "värkarna" mer å mer intensiva och bara några minuter imellan så jag gick å la mig bredvid Nisse men kunde inte ligga still så Nisse vaknade å förstog att nåt var på G,så kring 7.00 så  ringde han förlossningen å frågade hur vi skulle göra medans jag låg å kved mig i sängen.  På förlossningen sa dom att vi skulle vänta en timme å ringa tillbaka om det inte hade slutat...timmen gick å det värkarna fortsatte, barnmorskan Nisse pratade med sa åt oss att vi skulle åka in för en koll så kunde vi ju ta en dag på stan efteråt :-)

Under de 11 mil som var till BB fortsatte värkarna å jag måste ha varit trött för jag minns att jag somnade till mellan värkarna, Nisse parkerade bilen utanför ingången å så tog vi hissen upp till förlossningen å där fick jag väga in mig..90 kilo stannade vågen på.. då var klockan strax efter 9.00, vi fick gå in i ett rum för att ta lite prover men hann inte  innan vattnet gick å då sa barnmorskan att vi kanske skulle gå direkt till en förlossningsal så dom kunde undersöka mig, Nisse fick gå tillbaka till det första rummet där vi hade lämnat av oss kläderna ...jag blev undersökt...."oj", sa barnmorskan, "du är öppen 8 cm, här är det barn snart".
Nisse som precis kom tillbaka mötte en barnmorska i korridoren, när Nisse skulle gå tillbaka till förlossningsrummet så gick han in i fel rum, där låg en annan "mamma" som skulle föda å när Nisse stack in sin  rödhåriga skalle skrek hon bara "MEN VA F******N" ..oj sa Nisse å kilade in i nästa sal där jag låg å nästan förlöstes.

Mina krystvärkar började 10.05 och Nisse skrek högre än vad jag gjorde "krysta älskling, krysta" 31 minuter senare så föddes vår dotter, Wilda Linnea Elisabeth Lundqvist, det var det häftigaste jag har varit med om.
hon vägde 3160 gram och var 48 cm kort ♥♥



TUVA

Natten innan Tuva kom så kunde jag inte sova, jag låg halvaken å drömde konstig hela natten, kände på mig att nu kanske nåt snart är på gång, det var 1 vecka kvar tills det var beräknat, kring 7.30 gick jag på toaletten å kände hur det började rinna längst mina ben, inte mycket men tillräckligt för att det skulle bli blött på golvet, jag tänkte att det nog bara var lite kiss som kom, är ju svårt att hålla tätt när man är höggravid, men när jag satt på toaletten så kom slemproppen, klockan hade hunnit blivit 8 å nisse höll på att göra sig iordning för att åka å jobba när jag sa att det kändes konstig å han frågade om han skulle stanna hemma, så vi bestämde att han skulle stanna hemma för då hade värkarna oxå satt igång.

Mormor å morfar, som var här uppe , tog med sig wilda till dagis å vi ringde till förlossningen å berättade  å dom tyckte att vi skulle komma in på en gång med tanke på hur fort det gick förra gången, jag hoppade in i duschen å inväntade att mormor å morfar skulle komma tillbaka från dagis.

I bilen in var det väldigt starka värkar, när vi kom in till förlossningen så fick jag väga in mig, 93 kilo :-), en barnmorska undersökte mig, var då öppen 6 cm, då var klockkan 11.10 å vi fick gå till en förlossningsal å Nisse gick å flyttade bilen, när han sen kom ut ur hissen mötte han en barnmorska som sa att han fick skynda sig för det snart är dax...denna gång hittade han rätt rum på 1.a försöket :-)
20 minuter efter att vi kommit in på förlossningen började jag att krysta och 7 minuter efter så låg vår andra dotter på mitt bröst.

Tuva Helena Othilia Lundqvist  3470gram och 49 cm kort ♥♥

 

Måsta bara få berätta om de 2 häftigaste upplevelserna i mitt liv, tur jag har min underbara make Nisse som var där å stötade mig under båda gångerna, å det var såå skönt att veta att wilda var i tryggt förvar med mormor å morfar när Tuva skulle komma till världen


Kommentarer
Postat av: Malin A

UNDERBARA sagor!!! :D

KRAM!

2009-11-06 @ 14:19:47
Postat av: Mamma/mormor/ svärmor

har ju själv haft TRE underbara upplevelser när mina barn kom till världen men SEN DÅ!! Tre BARNBARN!!!Finns inga ord.....ÄLSKARer mina barn o barnbarn!! (malin,vet att det var jättejobbigt fördej men härliga barn fick du,kram från Inga Lisa)

2009-11-07 @ 09:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0