sååå trist...

Igår var det så vitt å fint ute, idag så fult å grått...varför??!! Vi vill ju ha snö nu så att backarna kan öppna snart, iofs så behövs det egentligen bara lite minusgrader så att dom kan lägga snö men det blir ju så mycket mysigare om det är lite vitt ute...jaja, Nisse och Wilda hann iallafall ut i snön igår, Wilda lekte medans Nisse städade bilen...
Sen blev jag galen på honom eftersom han måsta flytta valpen precis när Wilda skulle sova..kokade gjorde jag..varför MÅSTA han göra det precis då??! jag hade ju sagt åt honom innan han gick ut att Wilda behöver sova efter lunch så hon inte blir för trött...ja menar, han har ju haft hur länge på sig som helst å flytta denna bil...det jobbigaste när jag är hemma själv med barnen är när det är dax för att sova middag..inte många gånger dom vill sova samtidigt..så då är det så skönt att Nisse kan ta Wilda när han är hemma..men det slutatde med att jag fick klä på båda barnen å gå ut å gå med fetvagnen tills dom sov....hmm .. å dom säger att dom inte förstår sig på oss..hur lätt är det att fatta hur dom tänker då???!!!


Ja, ja..jag lugnade ner mig lite när jag fick komma ut iaf :-). 
På kvällningen kom min bror Peter och hans son Jack hit å åt av Nisse jättegoda oxfil med potatisbakelse å trattkantarellsås, sen kollade vi på idol innan dom åkte hem igen, tyckte det var lite synd att Rabi åkte hem, gillar hans röst även fast han kanske inte framförde låten så bra, lite trist uppträdande å så, men..hmm han röst, när han sjunger, är sååå mysig...kanske man får höra mer med honom framöver.


Nu ska jag städa ihop förmiddagens lek å disk innan vi får lite fikafrämmande..
hörs ikväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0