fredag..hmm var det den 13e då??

Fredag...va ska jag säga om fredag..det var ju inte den bästa dagen i år...började med att jag blev sur på Nisse innan jag ens hann vakna eftersom vi skulle titta på Jacks luciafirande kl 07.45 å han var ju inte den snabbaste att komma upp ur sängen ( kan ju bero på att han och Palle drack ett "par" öl igår kväll), sen så hade han inte plockat ihop efter sig som han lovade att han skulle göra innan han gick å lade sig... :-/
...men men vi kom iväg i tid till luciafirande iaf, sen så skulle jag skjutsa Nisse hem för att hämta snowboarden så att han skulle kunna ta sig upp til hamrestugan med liften...tror ni att den fanns  hemma??!! NÄ...då var det nån som har gått in under våran trapp och stulit den..suck...man blir ju bara så förbannad alltså...Nisse fick till slut tag på en kille som körde upp honom med skotern ibacken.
Wilda, Tuva och jag fortsatte bilen mot åre och Anna, när vi kom till stationshuset så var det folk som skulle gå över vägen så jag stannade...tror ni jag kom därifrån?!? svar NÄ igen..bilen bara slirade, kom ingenstans så grabbarna jag just  stannat för fick komma tillbaka för att skjuta på bilen så att jag kom därifrån...ojojoj tänkte jag vart ska detta sluta..å klockan som inte ens blivit 10.00.

Ja, ja till slut så kom vi hem tll Anna och på parkeringen så tog dom bara kort mini 10 kr, kan ju säga att det bara var ett under att jag hade 10 kr på mitt kort eftersom vi igår hade tagit ut alla pengar som vi hade på kortet...väl inne hos Anna så sket Wilda nästan ner sig..det var verkligen sjukbajs, nej tänkte jag, nu blir Wilda sjuk...det var bara att stoppa henne i duschen å spola av henne.

Nu så skulle vi ner till byn å äta lunch...efter lunchen när jag å Tuva skulle åka till föräldragruppen så satt det en lapp på bilen..jaha..parkeringsböter tänkte jag direkt..fast som tur var var det inte det utan en lapp som det stog:
"jag backade in i din bil, men tror inte att det blev något " å så ett nummer utifall vi märkte nåt..men det blev ingen skada som tur var...Efter föräldraträffen så mötte Anna och Wilda , som hadde varit å badat på hc upp oss å då fick jag redan på att Wilda som annars är helt galen i badet på HC inte hade velat bada utan bara velat blivit buren och så hade hon varit varm så dom trodde att hon höll på att bli sjuk...nu så tänkte jag att nu packar jag in barnen i bilen och åker hem å låser in oss...å det gjorde jag bokstavligt talat. :-)

Ja, det var en liten del av min dag...jag var helt slut på kvällen...sov under hela idol nästan över maten...kände mig nästan febrig å frössen..brrr..

Men det var ju inte bara jag som somnade gött utan det gjorde min storflicka oxå... :-)



Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor/ svärmor

man får vara glad att det blir nya dagar,kram ,mamma längtar efter er,kom hem så jag kan pyssla om er....

2009-12-12 @ 15:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0