händelserik dag..

Idag har det varit en händelserik dag tycker jag...jag å flickorna låg lääänge i sängen i morse å bara mös..sen så fick Wilda lite frulle och hör på häpna så gick vi ut en sväng innan lunch :-) fast det var ingen lång stund men ändå :-) ...ute träffade vi Kitty som var ute å gick med Flicka...Wilda gillar verkligen vovvar..hon tror att alla hundar heter Jojo, som mammas hund heter...sötan där..sen var det lunchdax å sovtajm, men ingen lunch ville hon ha å inte villa hon sova heller.."jaha" tänkte jag, "kommer bli riktigt roligt att ha med henne ikväll när vi ska på holiday å äta om hon inte har sovit lunch"  :-/
Men det är ingen ide att tvinga henne..då blir vi bara ovänner så vi gick in å kollade på lite alpint ist..sen kom farmor och farfar å då blev Wilda glad..äntligen en lekkompis tänkte Wilda..mamma är ju sååå tråkig :-)..

När Nisse kom hem gick vi till grannen Ylva som fyllde år å fikade lite innan vi skulle till holiday club å äta...Wilda lekte lite med sin kompis Leia och dom bestämde date tills imorgon.. :-)
Men det värsta var iaf när vi skulle gå till dit så trampade Wilda i en..gissa??! jo en hundbajs...jag blir sååå förbannad så att jag kokar..varför kan dom INTE plocka upp bajsen efter sig när dom vet att våra barn leker på denna gräsplätt som ligger alldeles utanför våra altaner...grrrrrr.


Efter kalaset så åkte vi till holiday för att äta en god bit mat, ren med potatisgratäng...å så klart en latte på det :-) ..det var såå gott, egentligen så var renen slut men min man..Nisse...hade fixat så att vi fick en liten specialbeställning..dä ni.. :-)

älskar Nissepisse...

ja det var väl min dag..nu ska vi lägga oss å kolla på "the day after tomorrow" ..imorgon så ska ju min lillTuva få vaccinering..stackarn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0